En utbränd bagare

publicerat i Allmänt;
Måndag 1 augusti 2022
"Alla flickvänners dag" 
Solen gick upp 04.27 och den går ner 21.29
Nu startar Pride Stockholm. Kanske på andra ställen också? Prideparad blir det i Gävle 20 augusti. 

(null)


Välkommen augusti! När du så smått övergår till september har förhoppningsvis min dröm gått i uppfyllelse. 
Men innan dess ska jag "fånga dina dagar" och vara i det som är. :-) Så gott det går ;-)
(null)

Grattis England till EM-guldet! :-)
—————-

Rolling Stones spelade i Stockholm igår. Mick Jagger fyllde nyligen 79 år!!! Keith Richards är 78 och Ronnie Wood är 75. Helt otroligt att de fortfarande orkar turnéra! Och den där energin på scen. <3

—————-

Språktidningen ordnade en omröstning om de vackraste ortnamnen i Sverige. Här är resultatet.

1.Morgongåva, Uppsala 

2. Juniskär, Sundsvall

3. Kärleken, Halmstad

4. Klockrike, Motala

5. Sunnanäng, Dalarna

6. Midsommarkransen, Stockholm

7. Gullringen, Vimmerby

8. Månasken, Blekinge

9. Mörkret, Älvdalen

10. Läppapuss, Tivedens nationalpark

<3
Det där är namn att "smaka" på, känna in. :-)

—————————

Jag har en hjärna som varit utbränd ett flertal gånger och som fortfarande inte fungerar helt. När jag efter flera år försöker mig på att baka igen, gör jag ett fatalt misstag. Det som förut gick så bra, jag gjorde det så  ofta att jag inte behövde läsa receptet. Det satt liksom i ryggmärgen. Det gör det inte längre…Nu plockar jag fram receptet men receptet säger inte allt och jag….bryter ihop…
Men skam den som ger sig! Jag börjar om, senare idag…fokuserar! 

(null)
:-)
Det gick bra till slut. :-)
Och jag tänker försöka vara rädd om mig. Du också, "knäpp eller inte", var rädd om Dig! 

Ser framemot morgondagen. Att äntligen få träffa goa vänner igen, 5 år sedan sist….

Vänskap
♥️












Taggar: #utbränd#hjärna#bakning#pridestockholm#vackraortsnamn#augusti#vänskap;

Kommentera inlägget här :