Gåvor

publicerat i Allmänt;
Söndagen  5 juni 2022
Pingstdagen
Andetag
Andemening
Andedräkt
Andefläkt
(null)

Jag vet inte om man sjunger psalmer på skolavslutningar numera, men här är första versen på två psalmer som väcker minnen:
I denna ljuva sommartid
Gå ut, min själ, och gläd dig vid
Den store Gudens gåvor
Se, hur i prydning jorden står
Se, hur för dig och mig hon får
Så underbara håvor

Håvor = gåvor, nådegåvor, rikedomar

(null)

Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött.

(null)

Och sen gick man på sommarlov! :-) 

Min äldste son sprang Stockholm Maraton igår. Jag är imponerad! <3

I morgon firar vi makens födelsedag. Och javisst, det är Sveriges Nationaldag också! 

(null)
Ett envist träd…började växa på utsidan av staketet, där det har sina rötter, men nu fortsätter det växa på insidan av staketet…växtkraft…;-)

Kom ihåg att Du är Värdefull! <3  Vi är alla medskapare här under vår jordevandring. Vi är lika men olika. Vi kompletterar och berikar varandra. Alla behövs i skapelsen. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #gåvor#pingstdagen#andetag#andemening#psalmer#skapelsen;

Kommentera inlägget här :