Efter åska och regn

publicerat i Allmänt;
Onsdagen 29 juni 2022

(null)
Det kom regn, mycket regn. De flesta av rosenbuskens blomblad ligger utspridda på gräset. Några rosor höll och hänger nu våta och nickande. 

Åskvädret startade vid 22.30 och höll i sig över en timme. Det blixtrade i ett. Hela gården lystes upp. Om och om och om igen. Gick inte att fota men väl att filma. Vi var åskådare till ett explosivt och öronbedövande drama. Vilka krafter! 
(null)
Även pionerna har fått sin del av det blöta. 

Sverige vann EM-genrepet mot Brasilien. Det såg länge ut som om vi skulle förlora. Men men…:-) Publikrekord för damfotboll med över 33000! Härlig inramning. Jag blir så rörd av att se småtjejer heja och jubla. Tjejer har fått tjejer som hjältar och förebilder! Wow! <3

(null)
Tack för i år älskade rosenbuske <3

Har regeringen gjort rätt eller fel? Har de fattat fel beslut eller rätt beslut? Är avtalet till Sveriges bästa? Vilka är "riktiga" terrorister? Jag har bara frågor i min förvirrade skalle. Och när det är så, kommer jag till insikt om att min kunskap är för begränsad för att "ta ställning" eller hävda någon åsikt. Jag följer vad som händer….
Har du hunnit skaffa dig en uppfattning? 
———————
(null)
<3Dagens kloka ord <3

Det kan bli åska i kväll/natt igen, upplyser oss en granne vi möter under promenaden. Ja, det känns i den varma fuktiga luften att allt inte är urladdat ännu…

Vilket väder du än har: var rädd om Dig! <3
I morgon är det sista juni. Juli är på ingång. :-)

Kärlek
♥️

Taggar: #åska#blixtar#seger#förebilder#damfotboll#nato#beslut#avtaldjupet;

Kommentera inlägget här :