Vi firar

publicerat i Allmänt;

Måndag 6 juni 2022
Sveriges nationaldag
Min makes födelsedag

(null)

Älskade Sverige, här vill jag leva och här vill jag dö. 
Älskade make, med dig vill jag leva tills döden skiljer oss åt. 

Denna nationaldag skummar jag snabbt av alla nyhetsrubriker. Om vem som "vann" debatten igår, om kriget som fortsätter, om Bianca som har "lyxproblem", om ännu en skjuten person, om "politiska vilden" som har all makt just nu, om ett par som förvandlat sitt hem, om en död musiker…och sen är jag helt slut…
Stänger ner omvärlden. Duschar. Förbereder födelsedagsuppvaktningen. Och är tacksam över att jag inte har några "lyxproblem" :-)         

Uppvaktningen har åkt hem nu. Så mysigt att ha dem här. Det är något speciellt,både energifyllt och energitagande, att ha barnfamiljer på besök. Mest av allt är det kärlek. <3
(null)
Födelsedagsbukett i de rätta färgerna för dagen. :-)
(null)
Åh, den där blå nyansen…den är helt underbar! :-)

Gult och blått. Vad jag hoppas på för nutid och framtid är att vi behåller demokratin och mångfalden i vårt land. Snart val. Rösta inte på enfalden…
Och måtte vi slippa ännu en regeringskris…

Nu vilar vi, det här gamla paret och hunden. Hunden är tröttast. Han älskar att få besök men det är jobbigt att försöka vara i centrum när man inte längre är det…:-)

Önskar Dig en fin vecka! 
Kärlek
♥️

Taggar: #vi#firar#nationaldag#födelsedag#tårta#gultochblått#uppvaktning#barnbarn;

Kommentera inlägget här :