Midsommarafton och korallbröllop

publicerat i Allmänt;
(null)

Fredag 24 juni 2022

Nytt "rekord" för maken och mig. 35-årig bröllopsdag. 45-årig förlovningsdag. Jag är så glad att "vi har varandra" <3

(null)
Jubileum <3 Korallbröllop <3

(null)


Midsommarafton. Magiska afton. 

Visa i midsommartid
Du lindar av olvon en midsommarkrans 
Och hänger den om ditt hår
Du skrattar åt mångubbens benvita glans
Som högt över tallen står
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn
I långdans, i språngdans på glödande järn
I natt är du bjuden av dimman till dans
Där Ull-Stina, Kull-Lina går
Nu tager du månen från Blåbergets kam
Att ge dig en glorias sken
Och ynglet som avlas i gölarnas slam
Blir fålar på flygande ben
Nu far du till Mosslinda, Mosslunda mor
Där Ull-Stina, Kull-Lina, Gull-Fina bor
I natt skall du somna vid Svartrama damm
Där natten och mossan är len
Du lindar av olvon en midsommarkrans
Och hänger den om ditt hår
Du skrattar åt mångubbens benvita glans
Som högt över tallen står
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn
I långdans, i språngdans på glödande järn
I natt är du bjuden av dimman till dans
Där Ull-Stina, Kull-Lina går
- Vilhelm Ersmark -

Jag måste erkänna att jag googlade på "olvon". Och funderar på om jag sett denna växt? 
———————



(null)
Älskade rosor <3
Vi har lyckan att få fira midsommar tillsammans med son, hans sambo och barnbarn. Redan nu på morgonen, när jag skriver detta, är det väldigt varmt. Så det blir en "het" midsommarafton. 
(null)     Härligt med bad i värmen <3 
Temperaturen stiger alltmer. Och stämmer prognosen kommer detta väder pågå länge framöver. 

Vi skålar för sommaren! 
Vi skålar för kärleken! 
Vi skålar för freden!
Vi skålar för framtiden!

(null)

Skål på Dig! 
Tack för att du ville titta in här.

Värme
♥️

Taggar: #midsommarafton#korallbröllop#varmt#skål#sol;

Kommentera inlägget här :