Nyanser

publicerat i Allmänt;
Onsdag 22 juni 2022

Glömde igår att skriva tema för den 21 juni: internationella yogadagen. Jag saknar yogan ibland men kroppen vill inte…:-( Jag gör små lätta rörelser ibland. Det funkar skapligt. :-) 
Det var en hel del andra teman också: t ex ALS-dagen, Giraffens dag och 
Världshumanistdagen….nämnas bör väl också: Långsamhetens dag….      
Det sista temat där får stå för denna dag. Efter en ganska hektisk tid inbjuder vädret idag till vila. Mulet och lite lägre temperatur än tidigare och klart lägre än det som komma skall.      
 

Jag skrev förut om att mina hortensior skiftat färg. Det har mina petunior också gjort. :-)
(null)
Lite lustigt det där…
På tal om blommors färg:
(null)
Tre nyanser av midsommarblomster. :-) 

Regnet som föll i natt och mot morgonen var rikligt och "tungt", verkar det som. Gräset ligger ner och blommorna nickar idag. 
Längs promenaden ser vi att tistlarna skjutit i höjden. Blommorna har inte slagit ut ännu, men det finns rejäla knoppar. 
(null)
"Så hög som tisteln är om sommaren, så hög blir snön i vinter". Enligt ett gammalt vädertecken. Hm…hoppas att det inte stämmer i år… ;-)

Finns det någon/några du skulle vilja ge en tistel? Jag skulle vilja ge "dagens tistel" till män med sjuk kvinnosyn. Som vi sett och hört exempel på de senaste dagarna. De finns överallt men mest uttalat…ja, ni vet…:-(

(null)
Rosor! Till många med sunda värderingar och kärleksfulla hjärtan.  Och ett sunt förnuft. :-) 

Regeringens budgetförslag vann omröstningen idag. Efter kaoset så känns det bra, tycker jag. Många pensionärer är nog glada idag. :-)

Idag blev det jordgubbar och glass till lunch. Det kan man unna sig ibland ;-) 

Till sist, något jag delat förut, (från Fb) men som ständigt är lika aktuellt: 
(null)


Jag skrev i början av inlägget att är en vilodag…nja…det blev en hel del gjort. ;-)
Värdefulla du! Tack för att du ville titta in här!  Välkommen åter! <3

Nyanser
♥️





Taggar: #nyanser#petunior#tistlar#rosor#vinnare#kvinnosyn;

Kommentera inlägget här :