Sommarvind

publicerat i Allmänt;
Lördag 18 juni 2022

Det har regnat under natten. Det sa meteorologen inget om ;-)
 

(null)
Ängen. Vild och vacker. :-)

(null)
Och i skogen blommar skvattram. Doftar gott. Ska plockas senare och läggas i skafferi och garderober. Mot möss och mal. :-)


(null)
Årets hortensia har ändrat färg flera gånger. Fascinerande. :-)

Nog om växtlighet nu. ;-)
Mitt hundintresse började tidigt. Drömmen om en egen hund. Helst en cockerspaniel. Och drömmen gick tidigt i uppfyllelse. Lakka, röd cockerspaniel, blev en familjehund men främst var hon min. Vilken lycka! Jag studerade "hundhållning" via böcker, hundutställningar  och via medlemskap i brukshundsklubbens ungdomssektion. Stortrivdes. Mina föräldrar gav mig en liten bok om hundar. Den boken hittade jag nu. Sönderläst. Tejpad men sidorna ramlade ändå ur. En viss känsla att läsa, en känsla av "lyckan". Men mycket av informationen är "gammaldags" numera. ;-)
(null)
Boken har gjort sitt och hamnar nu i pappersinsamlingen. <3 

Det är inte lätt att försöka hitta felet på mammas dvd, när man måste ta det via telefon. Och det där med video på mobilen. Men hon är duktig ändå, hon är iallafall 87 år! Vi ringer upp, vi pratar, vi testar, vi ringer upp igen och igen och….till slut skrattar vi bara…"vi tar det en annan dag"..,,:-)

(null)
Min mobil med stenar, snäckor och annat har fått byta fönster. :-)

Det blåser men det är varmt här idag. Hoppas att du har bra väder där du är!

Sommarvind
♥️

Taggar: #sommarvind#ängen#vilda#vackra#mobilifönstret#hundbok#hundtokig#skvattram;

Kommentera inlägget här :