Må ljuset segra

publicerat i Allmänt;
Onsdag 2 mars 2022
Askonsdag
 

Igår var det fettisdag. Semlor kan man äta varje dag, tycker jag. Sååå gott :-)

(null)
:-D

För en del människor börjar fastan nu. De som väljer att fasta på något sätt. T ex stänger ner sociala media för en tid. Det låter ju skönt och nyttigt men nu när kriget pågår vill jag hålla mig uppdaterad och känna stöd och dela tips om hur vi kan bidra. Sådan fasta får ske någon annan gång för min del. Det hindrar dock inte mig från att begränsa tiden på nätet. Så mycket som jag behöver och mår bra av 
(null)
Välkommen Mars. Vårmånad! :-)

Jag är glad över att vår statsminister heter Magdalena Andersson. Jag är glad över det tydliga och förklarande tal hon höll till nationen igår. Önskar att alla lyssnade. 

"Må livet vinna över döden och
ljuset segra över mörkret"
- President Wolodymyr Zelenskyj -


Jag är också glad över att bo i ett land där jag erbjuds gratis mammografi vartannat år. Var där i dag. Det är ingen smärtfri undersökning men den går snabbt och smidigt. Svar inom tre veckor. 

(null)
Kärlek i alla färger

Avslutar nu detta inlägg. Vill skriva mer men kroppen säger nej. På väg in i ett nytt skov. 

Gå varsamt fram med Dig! 

Kärleksljus 
♥️

Taggar: #seger#ljuset#askonsdag#fasta#statsministertal#livet#kärleken;

Kommentera inlägget här :