Andningshål

publicerat i Allmänt;
Fredag 11 mars 2022

(null)
Vid sjön tidigare i veckan

(null)
"Andningshål …jag vet inte vad ordet betyder för dig men för mig betyder det att få en stund av vila och återhämtning från det eviga bruset. Det är en lyx jag kan unna mig. Tacksam <3

Här följer bilder från utställningen jag besökte i Ockelbo kyrka igår. Mats Hermanssons bilder målade på gamla, ibland lagade presenningar. Återbruk! Skrev igår att jag skulle berätta om min upplevelse. Men jag känner att det är upp till var och en att betrakta, uppleva, känna. 
Kanske ett andningshål för dig en stund?

(null)


(null)


(null)

(null)



Måste tillägga att de där "tantbilderna"….de är jag väldigt förtjust i <3

(null)
En tant till ;-). Skuggan av mig.  Isen börjar smälta lite….under finns gräsmattan som man längtar efter att gå barfota på…det dröjer men det kommer en vår och en sommar <3

I natt fick jag äntligen syn på vår "nattbesökare"…som vi misstänkte: räven raskar över gården :-)

Kriget fortsätter…det är så grymt. Flyktingar börjar komma till Sverige nu. Må empati och öppna hjärtan få råda! <3 

Tillönskar Dig en riktigt fin helg! 

Andningshål
♥️

Taggar: #andningshål#konst#betrakta#känna#återhämtning#tanter#mats#hermansson#flyktingar#empati;

Kommentera inlägget här :