Glitter, segrar och lycka

publicerat i Allmänt;
Måndag 14 mars 2022

(null)
Det glittrar på åns vatten :-)

Denna fina måndag, en härlig vårdag, tänker jag på att det var fler segrar i mello än Cornelias vinst. Tänker på Tone som var första transperson att delta och gick ända till final! Och Anders Bagge som vann över sin scenskräck! Och det gick ju så bra! 
Även de små personliga segrarna räknas! <3

(null)
Vid vattnet….

Jag tänker också på lycka. Lycka för en sexåring kan vara att först gå på match och se sitt favoritlag vinna och sen få möta spelarna och få allas autografer! Jag såg den lyckan igår och blev alldeles rörd. Minns när mina söner var små och fick autografer av sina hockeyidoler. Det är stort!!! <3

Har du hittat några vårblommor ännu? Det har inte jag men med tanke på värmen och solskenet så borde det lysa gult i backarna snart :-) Vårglädje <3

(null)
Dagens solros till Ukrainas ära är Lena Linderholms underbara "Solrosängel". Ur "Livsnjutarboken". <3 
Jag blir alltid så glad av att titta på Lenas akvareller. Underbara. :-)

Idag presenterade regeringen sitt stödpaket mot höga (minst sagt) bränsle- och elpriser. Bra eller dåligt? Inte tillräckligt? Jag orkar inte läsa kommentarer och reaktioner…. Det är väl som vanligt, mest gnäll…

Balkongdörrarna står öppna och vi släpper in stadens ljus och ljud…
Jag avslutar nu. Tack för att du var här! <3

Hoppas att Du har/haft en bra måndag! 

Segrar
♥️

Taggar: #glitter#stödpaket#vårglädje#solrosängel#linderholm#segrar#lycka;

Kommentera inlägget här :