Inte lätta att se

publicerat i Allmänt;
Tisdag 22 mars 2022
Internationella vattendagen
"Kennethdagen" ?? Googla om du vill veta…
 

(null)
Hon är inte lätt att upptäcka, andhonan, där i boet i fjolårsgräset <3 Vid bäcken verkar andparet ha hittat ett boende. Lite oroligt tycker jag med tanke på att det är så nära vägen. Men det kanske inte är ett "fast" boende. :-)

(null)
Hanen syns bättre… han bevakar och skyddar sin "fru" <3

Och här då? 
(null)
Man får titta ordentligt för att upptäcka dem. De första Snödropparna. :-)

Det är svårt att skriva om morden i skolan i Malmö. Det är så chockartat. Det har hänt förr och troligen kommer det att hända igen. Hatbrott. 
Mina tankar går till kvinnornas anhöriga och till hela skolan. 

Det blev ja till gruvdrift i Kallak…Samernas protester hjälpte inte. Jo, jag vet att det är ett villkorat beslut men jag är cynisk nog att tro att gruvdrift alltför ofta blir rovdrift…Det är pengarna som styr…Jag citerar Greta: "De bryter mot urfolks rättigheter och för ett krig mot naturen." :-(

Dagens Solros:
(null)
Ett tryck på en t-shirt:-)

Till sist denna tisdag: 

(null)
<3

Medkänsla
♥️





Taggar: #hatbrott#gruvdrift#andpar#snödroppar#solros;

Kommentera inlägget här :