Ordens makt

publicerat i Allmänt;
Onsdag 30 mars 2022

(null)
Älskar de här underbara fågelungarna. Skapade av Eva Sjöqvist <3

Plötsligt fanns det där, ett ord för det jag inte förstår. Ett ord för det som gjort mig så besviken. Och oroad. Ett ord för något som sprids som en löpeld och som absolut inte är något ofarligt för demokratin. 
Ordet är konspirualitet. Alltså ett "giftemål" mellan konspiration och andlighet. 
Något jag sett så många av mina andliga vänner gå in i. Mitt förtroende för dem är skadat på djupet. 

Ordens makt. Att bruka eller missbruka ord:
"Alternativt" är ju populärt Men inte alltid av godo. . "Frihet". "Suveränitet". Det lockar.Missbruk av orden skapar misstro, rädsla  och egoism. Och är ofta ett sätt att få makt. Och man förlorar "verkligheten". Vi är Fria! Framförallt är vi fria att välja mellan sant och falskt. Att välja mellan tillit och misstro. Skilja på fakta och åsikt. Vi har rätt att ha åsikter men sprid dem inte som fakta om de inte är det. 


(null)
Hej! Pippi här ;-)

Det hade varit kul att se Sverige i fotbolls-VM…nu blev det inte så… Punkt. 

Hockeylaget i mitt hjärta förlorade…men, jag är så stolt över framgångarna trots allt :-)
Nu ser jag framemot damernas guld. :-)

(null)
Vi är lika fast olika :-)

(null)
Dagens solros till Ukrainas ära är röd. Österbybruk 2016. 

Det jag skrivit ovan skrev jag igår. Idag hade jag aldrig orkat. Kroppen har sagt ifrån. Igen. Fibromyalgin har smällt till rejält. Suck…
Hoppas det blir kortvarigt…

Det blev kallväder igen. Men det är ju övergående. 

Önskar Dig kära läsare allt gott! 

(null)


Kärlek
♥️

Taggar: #ordensmakt#fågelungar#konspiritualitet#guldchans;

Kommentera inlägget här :