Prepping

publicerat i Allmänt;
Lördag 5 mars 2022

(null)
Snacka om isgata…den fyrbente har klor, vi tvåbenta har skor med dubbar….annars skulle det inte gå att gå här! 


Kan man förbereda sig? För krissituationer…
Krig, pandemi, naturkatastrofer…

"Att hoppas på det bästa men förbereda sig på det värsta."
Det är Prepping. 

För några år sedan gjorde maken och jag allvar av det vi bara "tänkt" göra. Vi inhandlade "nödproviant". Sånt som håller länge och som i nödsituation kan tas fram. Prepping. 
Vi tänkte väl mest på "om det värsta händer", vilket då var naturkatastrof….några veckor senare kom det oväntade: pandemin…i höstas åt vi upp det sista av nödprovianten…nu är det dags igen för Prepping…

(null)

Jag brukar inte se på "Bäst i test". Har sett det någon gång förut, skrattade gott men kände att nä "barnsligt och löjligt"…igår såg jag igen och både maken och jag konstaterade att det var gott att få skratta en stund i dessa bisarra tider… Humor behöver ju inte alltid vara intellektuellt, det kan vara just ytligt och dråpligt också. Och härliga människor som bjuder på sig själva. :-)

Vad gör man en sån här lördag? Jo, vi satte oss ner vid vårt "strumpberg" där "kaka sökte maka"…de flesta lyckades vi "para ihop" ;-) Det blev en del singlar kvar…

(null)
Snacka om att spetsa öronen! <3

Man känner sig liten i den stora världen nu. tycker jag. Men man gör vad man kan och orkar med. Det är bra nog, känner jag…

God fortsättning på helgen!

Kärlek
♥️

Taggar: #prepping#förbereda#hoppas#humor#fåskrattaenstund#strumpor;

Kommentera inlägget här :