Glad och förbannad

publicerat i Allmänt;
Söndag 13 mars 2022

Källkritikens dag. Så viktigt!!!
 

(null)
Himlen igår. :-)

(null)
Hon som sjunger med hjärtat. Vilken låt, vilken röst, vilken scennärvaro! Grattis bästa Cornelia! <3  Inte sen Loreen har det hänt något så annorlunda och nyskapande som nu. Troligen ingen chans i Eurovision, där är man så konservativa….eller är man det? Efter Italiens vinst med Måneskin förra året kan ju vad som helst hända….:-)

Jag gillar Anders Bagge jättemycket men… 
 ——————

Igår blev jag rent ut sagt helförbannad på SVT. På rapport får en SD-politiker stå oemotsagd och säga att "de flyktingar som nu kommer är riktiga flyktingar men de som kom från kriget i Syrien 2015 kom hit av "ekonomiska skäl"….va??? Lögn och rasism!!! Vedervärdigt! 

——————

(null)
….hm…;-)

Paus….

Efter en tur till Granngården för att köpa nya fröer, tog vi oss en promenad ute vid havet. Så skön vårvinterdag. Stilla och en värmande sol. Såg vårens första fjäril fladdra förbi i solskenet. Träffade granne, det blev ett långt trevligt samtal. Många människor var liksom vi på promenad. Några fiskade, andra spanade på fåglar. 
Hoppas att det här vädret håller i sig! 

(null)
Blå himmel, blått hav <3

Det är nästan svårt såna här fina dagar att förstå att inte långt ifrån oss pågår ett fruktansvärt krig….men det gör det…
Det blir för oss alla alltmer påtagligt för varje dag nu när flyktingarna kommer till oss. Jag skrev om den fantastiska välviljan igår. Idag hedrar jag medmänskligheten i vårt land och i andra länder. <3
(null)
Skamligt nog vet jag inte vad konstnären, Erik Hermansson, kallar denna tavla. Men för mig hör den ihop med barmhärtighet….och healing… <3

Må din kommande vecka innehålla glädje och frid. <3

Barmhärtighet 
♥️







Taggar: #glad#förbannad#rättlåtvann#cornelia#grattis#rasism#sköndag#fjäril#barmhärtighet#medmänsklighet;

Kommentera inlägget här :