Blått och gult

publicerat i Allmänt;
Torsdag 24 mars 2022
Internationella dagen för rätt till sanning om grova kränkningar av de mänskliga rättigheterna, samt offrens värdighet. 

Nu har kriget pågått i en månad….
(null)
Det var en högtidlig och djupt berörande stund i riksdagen idag. Jag erkänner att jag fällde några tårar framför tv:n när presidenten talade om sitt land. "Ukraina var ett så vackert land". Han vill att Sverige ska hjälpa till med återuppbyggnaden när kriget är över….Vårt land fick så många tack för allt stöd och allt vi ställer upp med. Denna ödmjuka, kloka, modiga ledare!!! <3

Efter talet tog vi en promenad längs med ån ut till havet. Upptäckte snabbt att vi gjort fel klädval. Det var ju så varmt! Sommarvarmt. En overklighetskänsla, det är ju bara mars månad. 
Det blir säkert bakslag men nu hängde jag fram vårjackan. :-)
(null)

Vill skriva ett varmt Tack till Charlotte Kalla! Tack för alla spännande lopp du bjudit på! Vilken fantastisk skidåkare du är! Varmt lycka till i livet, med vad än du nu hittar på! <3
(Jag vet att hon inte läser min blogg men ändå…)    ;-)

Och så ett RIP till allas vår Dagny Carlsson. 109 år blev hon. Sveriges äldsta bloggare. En så härlig människa! <3

Lite humor i vardagen:

(null)
Livet är krångligt ibland :-D

"Färgerna blått och gult  är kanske de mest populära färgerna i världen nu"
President Zelensky

Dagens Solrosor är med i en bukett: 
(null)
(Från ett vykort jag fått av vänner)

Allt gott önskar jag Dig! 

Kärlek
♥️








Taggar: #gul#blå#ukraina#sverige#ukrainaspresident#tårar#kalla#dagny#solros#sommarvärme;

Kommentera inlägget här :