Tidig vår

publicerat i Allmänt;
Torsdag 17 februari 2022
Saint Patricks day. Irlands nationaldag. 
Firas till minnet av Irlands skyddshelgon Patrick. I bl a USA, Kanada, Storbritannien och Irland är det tradition att ha gröna kläder på sig denna dag. I USA får man enligt traditionen nypa den som inte ha gröna kläder eller gröna accessoarer på sig…? :-) 
S:Patrick var den som införde kristendomen på Irland. 

(null)
Kort från igår. Spegling. 

Efter en tid med energi och mindre värk börjar jag nu dippa igen….mitt liv ser så ut, om och om igen…
Men…"jag reser mig igen" :-)

Våren är här. En månad tidigare än normalt hos oss. Solen värmer men nätterna är ännu kalla. Därför kan det vara svårt att hitta vårtecken. Men ett helt fält med mängder av vita svanar, de hade nog "konferens", är väl ett fint vårtecken! :-) 

(null)
Dagens solros, för att hedra Ukraina, är en bild ur min "egentillverkade" naturbok. Klippt och klistrat. 

(null)
Tillhörande texten… :-)

Ta hand om Dig! <3
Välkommen tillbaka hit! 

Vårfeeling
♥️

Taggar: #spegling#patricksday#tidigvår#svansr#solros#dipp;

Kommentera inlägget här :