Omfamnas av våren

publicerat i Allmänt;
Måndag 16 maj 2022

I natt var det supermåne, blodmåne och månförmörkelse… 

Jag hade svårt att sova så jag var upp en sväng. Tittade på den stora starkt, lysande månen. Vackert. En plötslig rörelse på marken. Nej! Nu börjas det. Grävling. Alltid lika ovälkommen. Om den bara är här på natten, visst, men kvällarna…ibland ett helt "gäng"…    
 
Jag har ändrat.mig:: nej, jag vill inte ha grävlingar här på gården ens om nätterna. Den/de har gett sig på stockrosorna! :-(

(null)
Skira grönskan <3
 
 Det blev ett ja till Nato…kan bara hoppas att det är det rätta…??? Vi lever i en orolig och hotfull tid. Vi bryter vår militära alliansfrihet….Förändringens tid…en annan verklighet..att förhålla sig till…

Jag går ut och låter mig omfamnas av våren/försommaren. Just idag, just här känner jag mig trygg. Fåglarna kvittrar som om ingen oro finns. Humlan surrar. Gräset växer så det knakar. Trädens skira grönska förtrollar mig. Naturen är som en stor varm famn. Blundar. Andas in. Andas ut. Tacksamhetens härliga känsla griper tag i mig. Just här. Just nu. Släpper taget om oron. En stund. Kontakt med naturen. Ger frid i mitt inre. För att orka med bruset i det yttre. Balans. <3

"Att se världen i ett sandkorn
och att se himlen i en vild blomma,
hålla oändligheten i sina handflator
och evigheten i en timma"
William Blake
<3

(null)
Violer <3 Vilda, vackra luktviol. 


Påminnelse:
(null)
<3
 

(null)
Dagens solros till Ukrainas ära är inte så där "perfekt" men vem är det? Ser lite trött ut också. Foto från 2018. Fred! Vi vill ha fred! :-(

Hoppas att Du har dina sätt att finna ro inom Dig. <3

Balans
♥️











Taggar: #månförmörkelse#blodmåne#grävling#balans#omfamna#våren#solros#fred;

Kommentera inlägget här :