”Med bultande hjärta”

publicerat i Allmänt;
Tisdag 3 maj 2022
Tema: "Asociala dagen" ???
Internationella dagen för pressfrihet
Internationella astmadagen 

(null)
Man får kommentera "prosit" till denna bild. :-) Men visst är det vackert! Humlorna surrade i detta träd idag. :-)

Vad är pressfrihet?
Pressfrihet ingår som en självklar del av de flesta definitioner av demokrati. I praktiken innebär pressfrihet frånvaro av myndigheters förhandscensur av tidningar och etermedier. (Wikipedia)

Det är idag något som verkligen behöver uppmärksammas! Se bara på det som nu sker i Ryssland…

Internationella dagen för pressfrihet kom till för att hedra uppoffringar som gjorts för pressfriheten. 2016 fyllde pressfriheten i Sverige 250 år. Sverige var första landet att införa en lag om tryckfrihet. 

(null)
Solros "Suprise - Suprise" <3 Till Ukrainas ära <3
  
Det blåser nordvästlig vind idag. Kallt. Men i lä värmer solen gott. :-)  Två fulla kartonger inlämnade på Eriks-hjälpen idag. Känns bra. Inte för att skryta men jag känner ändå: "Bra jobbat" :-)

En kusin påminde mig i ett inlägg på Fb om denna underbara visa: 

Jag spelar för livet
för allting som xäxer
som lever och andas
och föds och dör.
Jag spelar för livet
jag vet inget annat
som ger både mening
och dagligt bröd

Jag spelar för livet
jag sjunger för full hals
Jag leker med toner
och kysser ord
Jag spelar för livet
med huvet i himlen
och fötterna dansar
på Moder jord

Jag spelar för livet
med bultande hjärta
och själen är bräddfull
av glädje och sorg
Jag spelar för livet
jag våndas, jag njuter
och säljer min möda
på månglarnas torg

Jag spelar för livet
och glömmer bort döden
för vid den horisonten
syns inget ljus
Jag spelar för livet
och litar på tiden
som alltid har växt
till nästa nu

- Peps Persson - 1992
(Mer känd från Sofia Karlssons version)

"Med huvut i himlen
Och fötterna dansar 
på Moder Jord"
Wow! <3
(null)

"Asocial" var det ja. Vi är väl det,  flera dagar i veckan, jag och maken. ;-) Just nu trivs vi med det eftersom vi har så mycket som ska fixas. Allt har sin tid. :-)

Tack för att du tittade in här! 
Varmt välkommen tillbaka!

"Fötterna dansar på Moder Jord"
♥️

Taggar: #medbultandehjärta#pressfrihet#solros#spelarförlivet#asocial;

Kommentera inlägget här :