Färgglad höst

publicerat i Allmänt;
Onsdag 5 oktober 2022

(null)
Jag fortsätter med min hyllning till hösten. 

(null)
Höst i stan
(null)
Höst vid sjön

Min syssling i USA skrev och undrade om hon kunde få något recept på en  svensk maträtt till julbordet. Jag funderade ett tag…sen valde jag min favorit: "Janssons frestelse". Hon blev jätteglad. Hoppas att släkten gillar den… ;-)

(null)
Plockade en "bukett" asplöv :-)

Händer i världen:
Ser en film från EU. Svenska EU-parlamentarikern Abir Al-Sahlani (C) talar om protesterna i Iran. Hennes ord är skarpa och klara, de tar tag i en. Och när hon sen tar upp saxen och klipper av en tofs i sitt hår….vilken styrka, vilken kraftig protest. "Kvinnor, liv, frihet!"

(null)
Den lilla rosenbusken skimrar i de allra vackraste färgtoner:-)

Jag tror mig ha hittat en bok som passar mig…berättar mer en annan dag…men kan säga att den är skriven av en man som är lika less på "floskler" som jag är. ;-)

Må solen på dig lysa! 
Tack för att du ville titta in här!

Kärlek
♥️

Taggar: #tal#protest#färgglädje#julmat#höst#bok;

Kommentera inlägget här :