Påminns om kärleken

publicerat i Allmänt;
Söndag 9 oktober 2022
Fullmåne

(null)
Under en promenad fick jag plötsligt syn på detta hjärta. På staketet vid förskolan. Så fint! Kärleken finns även i en mörk och orolig tid. Men ibland behöver man påminnas…<3


(null)
Änglar finns också <3

(null)
Två lika men olika sorters Ljung pryder nu stora balkongen. :-)
(null)
Lika men olika. Maken köpte hem fyra stycken som är lite olika varandra i nyans och form. Så fina! :-)

(null)
Två stolta Ringblommor från torpet har nu slagit ut på lilla balkongen. Glädje! :-)

Jag såg på "Vilket liv" med Tommy Körberg. Jättebra och kul. Och den där rösten…Googlade på Py Bäckman, som ju skrivit "Stad i ljus" och som medverkade i programmet. Jag gillar hennes låtar, det har jag gjort under många år, även varit på konsert med henne och Raj Montana Band. Wow! :-) Nu hittade jag låttexter som jag aldrig hört förut. Lyssnade. På youtube. Denna text föll jag för: 
Tro på en himmel
Jag får tro
Måste tro Tro Tro Jag får tro Måste tro Tro Om jag fick en andra chans Och fick leva någonstans Där jag slapp bevisa någonting Skulle jag bli ödmjuk då Sitta still och titta på Nöja mig med allt och ingenting Låta kärleken bli fri Och ändå kunna säga vi Utan att förneka vem jag är Jag får tro på nån himmel Tänka att vi alla kommer dit Jag får tro på nån himmel Varför har vi annars kommit hit Tro Jag får tro Måste tro Tro Jag skall leva här och nu Det är viktigt säger du Men jag tänker alltid på nåt stort Det är skönare att tro Någonstans så får vi ro Jag är trött och livet går så fort Han har börjat räkna ner Han den där vi inte ser Han är mycket tydligare nu Jag får tro på nån himmel Tänka att vi alla kommer dit Jag får tro på nån himmel Varför har vi annars kommit hit Jag har kanske timmar kvar ändå har jag inget svar Frågorna kom alldeles för sent Men jag gör så gott jag kan Det är svårt att vara sann Men det är lätt om samvetet är rent Om det finns ett efteråt Nån som hör mig så förlåt Finns det något sätt att börja om Jag får tro på nån himmel Tänka att vi alla kommer dit Jag får tro på nån himmel Varför har vi annars kommit hit Varför har vi annars kommit hit Tro Jag får tro Måste tro Tro Tro Jag får tro Måste tro Tro

(null)
Lite speciella moln på himlen här häromdagen. :-)

Tro, hopp och kärlek, må de följa Dig under veckan som kommer. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #fullmåne#tro#himmel#pybäckman#hjärta#ringblommor#änglar;

Kommentera inlägget här :