Vi ser olika

publicerat i Allmänt;
Tisdag 11 oktober 2022

Vaknar till av tandvärken, den är tillbaka efter ett värkfritt dygn. Klockan är 04.00. Regnet smattrar mot rutan. För mig är det natt. För andra är det morgon. Försöker somna om. Omöjligt. Måste ta värktablett. Vid 05-tiden hörs ljudet av bilar ute på gatan… dagen börjar…
 

(null)
Kanalen. Här badas det under somrarna. Jag är inte förtjust i det grå höghuset. ;-)  (null)
Vi ser olika. Ibland lika. Jag ser en fågel, kanske en Uggla? Eller en kalkon?  Vad ser du?

(null)
Brunt är inte fult. Förutom i politiken…Renfanan har växlat färg. :-)

(null)
Lyser <3

Igår var det bl a världsdagen för psykisk hälsa. 
Var sjätte timme tar någon livet av sig.
Varje vecka tar tre barn eller unga livet av sig. 
Känn ingen skam! Alla mår dåligt ibland. Fråga, lyssna, agera om du ser att någon mår dåligt. Mod. Våga söka hjälp om du själv mår dåligt. Psykisk ohälsa är idag den absolut vanligaste orsaken för sjukskrivning. Och den vanligaste dödsorsaken i flera åldersgrupper…
(Detta skrev jag efter att ha läst Frida Boysens inlägg på Instagram. Jag "stal" lite fakta från henne) 
Vi måste bli bättre på att bry oss om varandra!  Att lyssna. Att se. Att våga berätta. 

(null)

På tal om vad man ser, har du inte sett programmet "Vem bor här", gör det. Så kul program. Att klura ut vem som bor i vilket hem. Vilka personligheter passar in i vilket hem? Riktigt svårt men intressant, tycker jag. Och vilka hem sen! Här finns alla stilar! :-)

Så här känner jag ibland, när orken sinar:
(null)
Eller hur? 

Var rädd om Dig! 

Finnas till
♥️

Taggar: #serolika#fågel#psykiskhälsa#vemborhär#brysigom;

Kommentera inlägget här :