Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 18 september 2022

(null)
Höst i torpet <3

Det är något som inte stämmer, tänker jag när jag går in i gamla köket. Något/någon/några har varit där…jaha, dax igen då att sanera…musbajs på ett flertal ställen…hur eller var kommer de in??? Grrr och suck…:-(

(null)
Höst vid sjön
Solen skiner. Det är en fin höstdag. Många människor är ute i skogarna och letar svamp. Vi tar en sväng ner till sjön. Stilla vatten och början till färgskiftningar i trädens löv. Jag gillar just den här delen av hösten. När vemodet i slutet av sommaren går över i ett själsligt lugn i september. Jag är väl medveten om att många blir deppiga under hösten. Men för mig är hösten mer "tillåtande" än t ex våren. Ända fram tills halkan sätter in, kan jag njuta av hösten. Sen är det jobbigt. 
(null)
Nästa sommar hoppas jag att vi kan komma ut med båten en tur…:-)

(null)
<3  En undran: finns "luktsudd" fortfarande? 

(null)
De sista röda rosorna fick följa med in till stan. Till glädje. :-)

Avslutar dagens inlägg med ord inför veckan:
"Livet är
just det här.
Kamp och tillit
Buren. Bär."
- Cecilia Ekhem -
<3

(null)

Var varsam med Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #söndag#stilla#höst#möss#njuta#sjön#rosor;

Kommentera inlägget här :