Att man kan…

publicerat i Allmänt;
Tisdag 25 april 2023

Att man kan bli så trött! Var uppe med tuppen igår och var iväg i ett ärende på morgonen. När jag kom hem var jag så trött att jag somnade när jag la mig för att vila. Sen fortsatte det med tröttheten hela dagen. 
(null)
Nämen, precis…
Maken meddelade att det var "tvättvänlig" elkostnad… "mmm" sa jag och tänkte att "det är ju bra"… sen somnade jag igen ;-) Nej, jag sov inte hela dagen :-)

Vaknar idag till: snöblask! No comments…
Läser om den unga pojken som sålt majblommor för 500 000 kr!! Wow! Han är glad och stolt och möts av så mycket värme. Men som det är i vår nutid: SD-politiker bemöter honom med hat… Om jag så blir 100 år kommer jag aldrig förstå hatet mot människor
 med annan hudfärg än den man själv har…
Dagens urklipp:
(null)
Ur tidningen Släkt, historiskt forum. Nr 2. Mycket intressant att läsa om läkekonst och kvacksalveri. Bl a om barnmorskor, kloka gummor, brunnsläkare mm. :-) Man blir lite tacksam över att leva i nutid när man läser om gamla tider…men visst blev många friska förr också, sår läkte och barn kom lyckligt till världen. 

Dagens tankenöt: 
Vilka förnamn? 
1. Har han nertill på sina slitna jeans.
2. Tycker hon att sidentygen är. 
3. Gjorde hon när hon tappat sin gamla 
4. Har han under vardera sida om huvudet. 
Rätt svar i morgondagens inlägg ;-)

(null)
Minne från 26 april 2022. Längtar efter penséer nu…

Tankar går till alla oroshärdar i världen. Idag speciellt till Sudan..

Läser nu att pojken med majblommorna nu sålt för 1,9 miljoner! Sedan hatet mot honom blev känt vill "alla" köpa av honom :-) Det finns kärlek! Och kärleken är mycket större än hatet! 

Var rädd om Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #trött#tankenötter#snö#läkekonst#majblomma#hjälte;

Kommentera inlägget här :