Lördag

publicerat i Allmänt;
Lördag 29 april 2023
Dansens dag
Svenska Friluftsdagen
Alla barns dag
Med mera…
 

Sen kväll eller mitt i natten, kollar inte klockan. Vaknar av ljud utifrån. Skrikande däck, rusande motorer, dunsar…det är någon form av bilrace här i området…

Somnar om. Vaknar av ett konstigt ljus. Ett pulserande ljus. Obehagligt. Går upp och drar upp persiennen en bit. Jodå, som jag trodde, en polisbil och en annan bil. Så bra, tänker jag. Vare sig det ena har med det andra att göra eller inte, det blir tyst och mörkt igen. Somna om. 


(null)
Skrev igår om framtidstro. Det här är också framtidstro. <3

Här i min lilla del av världen var det soligt ett bra tag men sen kom moln och regn. 
(null)
I ett fönster. Älskar detta. Fågel, fågelungar, ägg. Skapade av Eva Sjöqvist, Gotland. :-)

Dagens ord: 
"Att se tingen, färgerna, träden, himlen, ansiktena tyst passera förbi, har alltid haft förmågan att försätta mig i ett tillstånd som föder bilder, känslor, föraningar"
Federico Fellini -

Valborgsmässoafton i morgon. Önskar Dig en fin sådan. Var rädd om Dig! :-)

Och du! Det är dansens dag. Om inte annat, så ta en svängom med dig själv! Det ger energi, det där att röra sig till musik. Och glädje! :-)

Kärlek
♥️

Taggar: #dansa#polisen#planteraettträd#keramik;

Kommentera inlägget här :