Skapelsen. Livet.

publicerat i Allmänt;
Tisdag 18 april 2023

Fick ett "dåligt omen" idag. 
"Enligt gammal folktro avgör den första fjäril du ser hur den kommande sommaren blir. Om du ser en mörk fjäril - som t.ex nässelfjärilen här ovan - blir också sommaren mörk. Om du däremot ser en ljus citronfjäril blir också sommaren ljus. " (P4 Gävleborg) 
Ja, jag har ännu inte sett en citronfjäril, däremot fladdrade en nässelfjäril förbi här idag…
Men folktro stämmer inte alltid ;-) Jag tror på en ljus sommar, även för mig. :-)
(null)
Lånad bild på Nässelfjäril :-)
"Nässelfjärilens budskap" enligt Solöga:
"Skapa en ny grund att utgå ifrån och lycka och harmoni kommer att infinna sig. Min gåva till dig är att skapa och bygga något nytt."

Hm? Det kan nog tolkas som något stort likväl som i det lilla. :-)

Jag har länge glatt mig åt bilder på blåsippor som folk lagt upp på sociala medier. Och jodå, jag har sett blåsippor jag med. Om man vet var man ska leta så finns de ju där. Men ännu så små och mest knoppar så jag har inte kunnat plåta dem. 
(null)
April 2016
"I boken "Växternas språk – Solöga" står det: Blåsippa – Glädje skapar skönhet . Låt glädjen ge skönhet åt ditt liv."

I övrigt så kan jag meddela att den ovälkomna gästen (inkräktaren) i gamla stugans kök, nu är fångad. Ja, den gick s a s själv i fällan…

Regeringens vårbudget…ska man bli arg eller ledsen? Inte för att jag förväntade mig något positivt, så jag blev ju inte direkt besviken…men det hade ju varit trevligt att bli glatt överraskad! 

(null)
Närbild Tulpan. Naturens fantastiska färg och form. Livet. Skapelsen. <3

Dagens ord: Får bli en favorit i repris:
"Att se världen 
i ett sandkorn 
och himlen i en vild blomma,
det är att hålla
oändligheten i sin hand
och fånga evigheten i en timme. "
- William Blake -
<3

Tack för att just Du ville kika in här!
Välkommen åter! 

Oändligheten
♥️

Taggar: #skapelsen#livet#omen#folkmun#budskap;

Kommentera inlägget här :