Nyårsdagen

publicerat i Allmänt;
Måndag 1 januari 2024
Nyårsdagen
Internationella pizzadagen 

Det är alltid något speciellt med att första gången skriva det nya årets siffror. :-)

(null)
Från mig till Dig, kära läsare <3

(null)
Hmm…låter förnuftigt ;-)

(null)
Inte alltid lätt att vara hund :-) Vår Balder tittade storögt på oss i går kväll och undrade nog vad vi sysslade med och vad det var som lät därute. Han klarade av smällandet riktigt bra, tack och lov. 

Programmet från Skansen var riktigt bra, tyckte vi. Bra artister och bra musik.Inte en massa fånigheter. Och Brömsen, han läste Nyårsklockan så lugnt och tydligt utan att det blev högtravande. Och man kan ju inte låta bli att imponeras av 80-åriga Lasse Holms energi! Jag är "nöjd" :-) Men nog känner jag att jag inte är ung längre, jag som alltid varit kvällsmänniska var vråltrött redan 21.30 ;-)

(null)

"Skrällen" igår var väl när danskarna fick sig en chock när drottningen i sitt nyårstal meddelade att hon abdikerar! Hoppsan! :-) Undrar vad hennes kusin på tronen här i Sverige tänker om det? 

(null)
Nämen titta! Det ljusnar! :-)
(null)
Dags för ny kalender! Årets kalender för mig är från Bokstavligt Målat. Det kommer att bli klurigt och kul :-)

Nu har vi vandrat in i 2024. Med våra förväntningar och förhoppningar. Må det bli ett välsignat, magiskt, fredligt år! 
Var rädd om Dig! 

Gott Nytt År! 
♥️


Taggar: #2024#gottnytt#nyårsklockan#detljusnar#kalender#hundar#abdikera#förhoppningar;

Kommentera inlägget här :