Juldag

publicerat i Allmänt;
Måndag 25 december 2023
Juldagen 

(null)
Jodå, han kom och klappar hade han med sig :-) Och han och Noah (barnbarnet) blev goda vänner. De är samma storlek just nu ;-) Tacksam att få fira jul med barn och barnbarn. Och svärmor förstås! :-)

(null)
Ett barn är fött…Min vackra krubba, skapad av min ingifta moster Ingrid. Så glad för den. Hela syns inte på bilden. Saknas gör herdar och får och vise män. 

Sen några jular tillbaka går mina tankar så här: 

Kan du känna energin från undret

Kan du se ljuset från stallet

Stjärnan har stannat där på himlen


En ung kvinna föder sitt barn

Långt hemifrån

I ett stall för längesen


Kan du höra änglasången

Glädjens budskap klingar ännu

Genom avstånd och genom tid


Budskap om fred och ära

Till alla folk överallt

Ta emot eller välj bort


Vi är fria här att välja

Kanske våga ställa frågan:

Var det verkligen till mig han kom?


Jag har frågat men ej fått svar

Men jag öppnar mig för undret

För det magiska i julenatten


Denna jul är det för mig ännu svårare att "känna energin"… det är så mycket ondska ivägen… svårt att "öppna sig för ett under" när barn dödas…men jag måste ju ändå hoppas…hoppas på ljus och fred…
(null)


Vilodag. Ska välja ut vilken av julklappsböckerna jag ska börja med att läsa. Ett sant nöje. 

(null)
Spännande böcker alla tre…
Vi hann inte med att se så mycket av årets julvärd, David Batra, men det vi såg och hörde var mycket bra. :-)

Nu har Noah med föräldrar åkt hem. Men svärmor är kvar. Lugnet och tystnaden sprider sig i lägenheten. Världen är fortsatt orolig, men här, just nu, råder julefrid. Skönt att få ha det så. Tacksamhet. Välsignelse. 

Hoppas att Du också hade en fin julafton och en riktigt God fortsättning önskar jag Dig! <3

Glädjens budskap
♥️

Taggar: #juldagen#vilodag#undret#ondskan#julkrubban#böcker#tacksamhet;

Kommentera inlägget här :