Mellandag 2

publicerat i Allmänt;
Torsdag 28 december 2023
Värnlösa barns dag. Som påminner om alla de oskyldiga barn som dödades under Herodes jakt på Jesusbarnet. I år får vi lägga till alla barn som dödas i konflikten mellan Israel och Hamas. Det är en sån sorg…
 

(null)
Fullmånen igår morse <3

(null)
Det finns träd som inte är nakna trots vintern.

(null)
Vackra hyacinten.  Doftar gott, doftar jul :-)

Dagens ord:
Är mina egna. Ett försök till tröst eller någon form av acceptans när man aldrig får någon upprättelse. En väg till förlåtelse. Vi människor är bra på att såra varandra. Ibland omedvetet, ibland medvetet. Ibland måste vi ge oss själva upprättelse och komma till insikten om att vi är sååå värdefulla! 

När livet är en gåta

När du bara vill gråta

När någon inte vill dig väl

Skapar sår i din själ

Du har inte glömt

Men i själen gömt

Du behöver inte förstå

Du har ditt värde ändå

<3

(null)
<3
Snart nyår. Som med i stort sett alla djurägare hoppas jag på en lugn helg utan smällare och fyrverkerier. Det är att hoppas för mycket, jag vet…men ändå… om du någon gång sett en chockad hund med ångest…förstår du min oro. Nej, det handlar inte om någon av de hundar jag haft utan en väns hund. :-(

Vädret? Tja, omslag till mildare och det snöar igen..Känns bekant…

Allt gott till Dig, kära läsare, som ville titta in här. 
Du är Värdefull för att Du är just Du! 

Frid och Fred
♥️





Taggar: #mellandag#värnlösabarn#mildare#önskaninförnyår#värdefull;

Kommentera inlägget här :