Snö, kyla och hopp

publicerat i Allmänt;
Tisdag 5 december 2023

Ja, nog är det vinter! -25 i torpet, -18 här i stan. Solen gick upp 08.39 och går ner 14.44.
 

(null)
Inbjuder inte till att sätta sig och vila en stund men naturen vilar, skyddad av ett snötäcke. :-)

Lucka 5

(null)
Två små "minibilar". Den blå är ganska "stor", 3,5x2 cm, den lilla, min favorit, är 1,3x0,5 cm. :-)

Det hårda tonläget i diskussioner, samtal, skrivna ord, rapporter angående kriget i Gaza, är så förlamande, känner jag. Det är så mycket hat. Hat som drabbar oskyldiga. Och vilka rapporter kan man lita på? Jag sätter fortfarande min tillit till organisationer på plats. Läkare utan gränser, Diakonia, Amnesty, Röda Korset, UNICEF osv. 
Hatet mot judar och hatet mot muslimer i Sverige är förödande. Och sjukt. Mycket oroande. Sanningar och fakta försvinner i hatet och fördömanden som splittrar oss alltmer. Jag orkar inte längre vara arg, jag blir numera bara uppgiven och ledsen. Hur känner du? 
(null)

Tänder ljus
för alla dem som håller HOPPET levande.  Hoppet får aldrig dö! Hoppet är en falnande låga som inte får slockna! Jag försöker själv hålla min falnande låga vid liv. Lyssnar inåt. Längst därinne: hoppet…<3

(null)
Några kalla små havtornbär sitter kvar :-)

Dagens ord:
(null)
Absolut! :-)

Igår avslutades "Allt för Sverige". Min "favorit" vann. Härlig tjej, lätt till skratt och med ett andligt djup. Jag har verkligen gillat denna säsong. Så mycket positivt i den. :-)

Tänd ljus!
Tänd hopp! Hos Dig själv och hos andra. <3

Hoppet
♥️

Taggar: #udda#snö#kyla#hopp#luckafem#fördömandet#hatet#tillit;

Kommentera inlägget här :