Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 5 februari 2023
Fullmåne
 

Tja…nä…det var väl så där..mello alltså…min personliga åsikt är att rätt låtar gick direkt till finalen och att det var kul att se och höra Cornelia Jacobs igen. Karin Boyes dikt på göteborgska var inte kul, bara plumpt…

Äsch, nu är det söndag och men va? Snö? 
Vi är på väg söderut igen. Ska återlämna barnbarnet. :-) 

(null)
"Jag undrade just hur länge den där lille ,  tvåbente, krabaten skulle stanna!" Du har varit jätteduktigt Balder!  Det är bara när Noah drar dig i svansen eller kastar leksaker på dig, som du blir lite irriterad. Och det kan man ju förstå. :-)

(null)
Det händer så mycket hemskt i världen. Så mycket ondska. Så har det ju alltid varit, men skillnaden är ju att nu får man nyheterna direkt. De är många, liksom staplade på varandra. Och långt ifrån alla kan man bara skaka av sig. Och de flesta kan man inte förstå. Det finns inga svar… Det är ofta som jag tänker: var är Gud? Jag vet att vi har fri vilja att välja ont eller gott men alla oskyldiga som drabbas…Jag brukar inte be till Maria, men ibland känns det som om jag vill vända mig till en moderlig gestalt med böner om fred….<3

Nu är Noah hos sina föräldrar. Och vi på väg hem till oss. 

Och när vi kom hem väntade "efterbesöksstäd" ;-) Blommorna får åter sin plats på fönsterbräderna, leksaker ner i en korg, saker man är rädd om återställs på sina platser och alla skor i hallen…nej, de får vänta ett tag till ;-) Älskade Noah du var överallt och testade allt som lyste, gick att öppna och fingra på…du utforskar världen, underbara gullunge! <3

Ny vecka på ingång. Hoppas på god hälsa, kraft, läkning och goda nyheter till oss alla! 

(null)


Kärlek
♥️








Taggar: #söndag#städ#återlämning#fullmåne#mello#maria;

Kommentera inlägget här :