Tre förkylda

publicerat i Allmänt;
Lördag 7 januari 2023

"Nu är glada julen slut slut slut
Tomtarna får dansa ut ut ut…
Redan innan Tjugodag Knut knut knut"
:-D

(null)
På återseende:-)

Vi fortsätter hosta och snörvla här i denna sega förkylning. Och inte bara maken och jag, även Balder är förkyld. Snuvig. Smittan kom från en kompis. Ett par dagar var det riktigt jobbigt. Balder varken drack eller åt. Bara sov och gick ut på korta rastningar. Men igår vände det. Tack och lov. Vi matade honom med små korvbitar och efter några timmar hade vi en mer vanlig Balder här igen :-) 
(null)
Sover…läker…hu, när hunden är sjuk blir man väldigt orolig…. <3

(null)
Januaritulpan. Gör mig glad. :-)

TV:n står på. Maken har placerat sig i fåtöljen. Strax börjar matchen. 
Jag kikar väl lite då och då men mest kommer jag nog att läsa en bok. Läser Ardalan Shekarsbis bok: "Korsvägar". Mycket intressant. Om livet i det Iran han och hans familj var tvungna att fly ifrån. 

"Kikade" lite…och konstaterar att nä, den här matchen "hoppar jag över". :-( Om det inte sker ett mirakel, förstås! ;-)

Ikväll ser jag Stjärnorna på slottet. Lars Lerins tur att berätta. :-)

Och ikväll är det fullmåne. Januarimåne. Vargmåne. :-)

God fortsättning på nya året! 
Var inte rädd - var rädd om Dig! 

Hoppas på mirakel
♥️

Taggar: #vargmåne#tre#förkylda#julenärslut#stjärnornapåslottet#hoppaspåmirakel;

Kommentera inlägget här :