Idyll

publicerat i Allmänt;
Torsdag 15 juni 2023
Solen gick upp 03:19 och hon går ner 22.27
Tema: Chaufförens dag

(null)
Så slog den ut, årets första vita ros <3

(null)
Äntligen har min trumma kommit hem :-) Balder nosar misstänkt på den. Hm, vad är nu detta? :-) Den är målad av min vän Cecilia Rosenmåne och den är så vacker. Vi hann träffas bara som hastigast idag men det var ett möte som kändes gott i själen. <3

Igår kväll tog vi en kvällspromenad. Så stilla och vackert vid sjön.
(null)
<3
Svensk junikväll vid en sjö. Det är inte mycket som kan mäta sig med det i skönhet. 

Det är varmt, det är hett. Det är torrt. Eldningsförbud och uppmaning att vara sparsam med vattnet. Det fläktar lite. Känns skönt att sitta i skuggan i paviljongen. Blir så "dåsig" såna här dagar. 

(null)
Kanske dags att skörda rabarber :-)

Jag lever i en idyll. Jag vet det och jag är djupt tacksam. Även om det var en kamp och många tårar innan det blev så här. Mitt paradis. Och jag vill att framtida generationer, inte bara mina "egna", ska ha möjlighet att vara naturnära, leva i och uppleva allt det naturligt sköna. Skapelsen. Men jag är rädd för att det inte blir så… en dag är allt försent…om vi inte ändrar oss, om vi inte inser att pengar inte går att äta…med nuvarande regerings klimatförnekelse går det bara utför…jag blir alltmer pessimistisk och det är en stor sorg…

(null)
Rhododendron är planterad, aklejan växer vilt bredvid. :-)

Den där göken! Hen måste vara satt på repeat!  Eller så har den fått totalt "ko-ko"! Det är inte långa stunder den är tyst. ;-) Hmm…läser på om göken och inser att det är en hane jag hör, en hane som lockar på en hona. Undrar hur det går? Hittade mycket kul och intressant om göken. Det återkommer jag med. :-)

(null)
Som sagt. Det är varmt idag….

Var rädd om Dig! 
Vare sig du föredrar sol eller skugga.
Drick vatten. 

Paradis
♥️

Taggar: #idyll#ros#trumma#hetta#klimatoro#göken#akleja#paradis#sjö;

Kommentera inlägget här :