Overkligt vackert

publicerat i Allmänt;
Fredag 2 juni 2023

(null)
I går kväll. Nästan overkligt vackert. 
(null)
Känner mig liten i detta storslagna. Wow! 

"Jag kämpar hela tiden med likgiltigheten" står det som rubrik på en artikel om Laleh. (Expressen) Artikeln är låst så jag kan inte läsa den och jag vet inte vad hennes likgiltighet handlar om. Men jag känner själv en rädsla för att bli likgiltig inför allt våld det skrivs om, för rasismen, för den dåliga politiken…nu är jag ju högkänslig så risken är väl inte så stor men ändå…det finns en gräns…när blir man blasé? När man inte längre orkar bli frustrerad? När man ger upp hoppet om förändring? :-(
Likgiltighet är farligt… om kampen för det goda dör ut…tar motsatsen över…Att ta paus från alla hemska nyheter är inte det jag menar med likgiltighet, det är ju bara att samla kraft, vilket är nödvändigt då och då. Att koppla bort, koppla av för att sen koppla på igen… 


(null)
De är så vackra :-)

En bön/dikt av Anna-Greta Wide, 
Jag önskar alla andra
det bästa som jag vet.
Jag kan ju inte be för dem 
i all min gudlöshet.
Men skulle jag försöka,
då tror jag att det kom:
"Låt inte någon finnas till,
som ingen tycker om!"

Om människor är ringa
och fattiga - än sen,
om bara de blir älskade,
åtminstone av en.
För rikedom och ära,
det låter kanske bra.
Men kärlek är i alla fall
det enda vi vill ha.
<3
En favoritdikt som jag ofta haft med här på bloggen…:-)

Fredag igen. Tillönskar Dig en riktigt fin helg! Sen blir det klämmåndag och så är det helgdag igen! :-)
Ta hand om Dig! 

Kärlek
♥️




Taggar: #overkligt#vackert#likgiltighet#helg#petunior;

Kommentera inlägget här :