Färg i tillvaron!

publicerat i Allmänt;
Torsdag 30 mars 2023
Bipolärdagen
 

(null)
Älskade pelargon. Kommer åter. Dessa vackra blad. <3

Jag kände för grönt idag. :-) Här lyser solen och värmer.  Tacksam. Vet att nya snösmockor är på gång i vissa delar av landet. Det är drygt med den här växlande vårvintern. Tjatigt. Hoppas att april blir mer "vårlig"….?

Påsk om en vecka. Äggbrist i affärerna. Kalla nätter. Jaja, det blir påsk ändå ;-)
Jag brukar inte påskpynta särskilt mycket, men nu börjar jag längta efter färgerna. Grönt, gult, lila, orange..och en och annan tupp :-D

Vi testade oss idag och konstaterar att nu kan vi bli lite sociala igen! :-) Önskar bara att det kändes i kroppen och energin också… Men det kommer väl…

(null)
Färg <3

Dagens citat:
"Att man måste framvisa hembakade bullar och göra pannkakor för att få ett värde som människa, det tycker jag är lite besvärligt. "
- Liv Ullman -
:-)
Det där citatet påminner mig om kravet jag fick på mig när jag blev småbarnsmamma. Självklart skulle man baka bullar! Och steka pannkakor. "Det gör (gjorde) mammor". Så det gjorde jag, fast det inte var min grej. Bullarna blev bra, pannkakorna mindre bra. ;-) Jag blev aldrig någon "bullmamma" och ingen "bullfarmor". Jag duger ändå! :-)

Och Du duger som Du är! <3

Duger
♥️

Taggar: #duger#färg#bullmamma#påsk#social;

Kommentera inlägget här :