Förnöjsamhet

publicerat i Allmänt;
Onsdag 15 mars 2023

(null)
"Jag ska bli squash när jag blir stor" :-)

Maken och jag har hela säsongen ( och tidigare säsonger) analyserat "vad som är fel" hos favoritlaget. Men inte kommit fram till ett svar som håller. Men vi är ju inga "experter" heller… och nu i kvalet… känns det inte längre motiverat att analysera.. känner jag… men maken kommer nog fortsätta analysera… ;-)

Glada är vi över att klubbens damer är i final! :-) 

(null)
Promenad vid lunchtid. Solen värmer. Och glittrar. Ljuvligt!  :-)

Igår gick Barbro Westerholm ur tiden. Hon var i mina ögon den "sista sanna liberalen".Vilken kvinna! Hon var modig och klok. Hon förändrade villkoren för många svenskar på ett positivt sätt. T ex genom att driva igenom att homosexualitet inte längre skulle räknas som en psykisk sjukdom. Tack Barbro! Vila i frid. <3

"För att vara lycklig måste man ha förmågan att känna förnöjsamhet"
- Leo Kluger (överlevande från Auschwitz) -
 
Förnöjsamhet..jag gillar det ordet -:) För mig betyder det att uppskatta det man har, kunna drömma och önska men ändå acceptera att man inte alltid får det man önskar sig. Jag tror att man blir lycklig av att känna sig nöjd från och till. Och kunna gnälla däremellan ;-)

(null)
Ikväll tror jag att jag ägnar mig åt att läsa en bok. Och kanske ser jag sen på "Jills veranda" :-)

Allt gott önskar jag Dig! 

Förnöjsamhet
♥️












Taggar: #förnöjsamhet#squash#solglitter#vilaifrid#analys;

Kommentera inlägget här :