Fyndigt och klokt

publicerat i Allmänt;
Torsdag 4 maj 2023

"Att vara positiv hjälper mycket här i livet - rynkorna blir så glada då"

- Lill-Babs -

Jag försöker vara positiv över de iskalla vindarna som råder… och tänker: ja, men, solen skiner i alla fall. :-)

(null)

När vi ändå var ute och åkte några ärenden så svängde vi förbi second hand. Inte Eriks-hjälpen denna gång, utan RIA. Och fyndade. Snygg gammal hattask! "Och vad ska du med den till?" Jag gillar hattaskar och jag vet så mycket som den kan användas till. Bara fantasin som är gränsen. Dessutom är den snygg att ha framme. Gammal och lite sliten = snygg! :-)

Mer klokheter:
"Kunskapen är stolt över allt den vet
visdomen är ödmjuk inför allt den inte vet"
- Björn  Natthiko Lindeblad-

"Okunnighet separerar
Medvetenhet förenar"
- ur boken "Gränslös kärlek"-

Kloka ord i denna tid när det vimlar av självutnämnda experter och där kunskap alltmer mister sitt värde. 

"Ett ord befriar oss från all livets tyngd och smärta; det ordet är kärlek"
- Sofokles -
(null)
Har du vårallergi? Maken och jag har, från och till. Lär väl bli värre när allt exploderar i naturen. Så var det det där med att vara positiv..atjo prosit! "Må det gagna", lär det betyda. :-) 

Ta hand om Dig! 

Kärlek 
♥️

Taggar: #hattask#fynd#klokaord#visdom#kunskap#allergi#prosit;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Birgitta :

Ja, Gunilla, jag har ärvt mamma Karins hattask, förmodligen inhandlad ungefär i tid när du föddes! Ja, den står framme, på hyllan bland mina tyger

Svar: Vad fint! Jag har en annan också, mammas gamla nötta, röda. Den har jag en Färiladräkt i. Har ärvt dräkten av en av mammas mostrar. Vet inte vem som ska ärva den sen. Jag har ju ”bara” söner och det bör ju vara någon i släkten. Kanske en av kusin Henriks döttrar. Om nu intresse finns, förstås. :-)
Lavendelmamma

2:a kommentar, skriven , av Birgitta :

Så fint med en Färiladräkt! Kom din mormor, fina Anna, från Färila? Jag har ärvt mammas Brunflodräkt, som hon vävt tyg till och sytt ”på äldre dar”. Använde den vid min son Michaels prästvigning. Hoppas du har tillfällen att använda din! Och att du finner en ”värdig arvtagare”!

Svar: Ja, mormor kom från vackra Färila. Jag har dessvärre ”växt ur” min dräkt.
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :