Isfritt och stolthet

publicerat i Allmänt;
Lördag 6 maj 2023

Tassar upp i kalla mörka natten. Går på toaletten. Behöver inte tända lampan, moder månes ljus  lyser så starkt in genom fönstret. :-)
 

(null)
Älskade blåsippa

Kröningen av Charles III pågår fortfarande när jag skriver detta. Tröttnade. Så långdraget. Lite för mycket av allt för min del. Kungen såg också trött ut och med tanke på hans ålder måste det vara jobbigt med alla ups and downs från stolar, till stolar, knäböj här och "smörjas" där och vad ska hända nu? Camilla satt stel som en pinne på sin stol. Så mycket symboler och spiror och gamla biblar och annat som skulle välsignas. Jag förstår att allt detta haft betydelse förr i tiden, men nu 2023???
Ja, det var min reaktion på urgamla ritualer :-) Och mina tankar gick hela tiden till Diana…
Jag respekterar självklart andras reaktioner. 


(null)
Vi tog en promenad i solskenet istället. Uti vårsolens glans. Varmare idag, efter en mycket kall natt och varmare vind. Skönt. Och isen på sjön är borta. :-)

(null)
Nu blommar Vårstjärnan :-)

Flera av våra plantor behöver omplanteras i större krukor. Så det planerar maken att göra idag. 
Vi saknar en vårfågel. Sädesärlan har vi ännu inte sett. 
Andparet har, som alltid de senaste åren, besökt oss. Domherrar, talgoxar, ringduvor, hackspettar, skator, koltrastar… och en busig, retsam ekorre… Balder blir tokig på den! :-)

(null)
Precis! 

Var stolt! Över Dig! 

Vårsol 
♥️

Taggar: #isfritt#vårfåglar#fullmåne#stolthet#vårstjärnor#kröning;

Kommentera inlägget här :