När sädesärlan kom

publicerat i Allmänt;
Måndag 8 maj 2023
Sol och värme! Man tackar! :-) 

(null)

  Idag kom sädesärlan och visade upp sig! :-)
 
Sädesärlan. 
Ur Djurens Språk/Solöga:
" Våga prova. Min gåva till dig är att ha en egen uppfattning." 
'Här gäller det att skaffa dig en egen uppfattning och inte fastna i tvekan'.

(null)
Precis! Så vi tog en långpromenad idag. Upp i skogen. 
(null)
På spaning. Såå mycket att nosa på och stanna och vädra! Balder befinner sig i lukternas rike. Vi tvåbenta har fullt upp med att inte kliva på alla grodor som också är på promenad ;-)

Det är torrt i markerna och det är risk för gräsbrand. 

(null)
Vårfloden? Nja, men vattnet porlar så fint i bäcken. 

(null)
Skogen är full av "mystiska väsen"…;-)
(null)
"Vem traskar där?"  :-)

Från skogens mystik till politikens verklighet, är steget lååångt… men… Nej, jag såg inte pariledardebatten igår. Undviker sånt. Blir bara upprörd. Läste dock lite om den och jag gillar att Magdalena tar i och "skäller", det behövs! 

(null)
Vitsippsmatta. 

Det är skönt på förstukvisten idag, tycker både jag och Balder. När det blir för varmt i solen lägger sig Balder under bänken och spanar därifrån. Vi vet nu att ekorren som besöker oss dagligen har sitt bo under grannens lada. Den retsamma rackaren :-)

Ord för dagen: 
"Att vara lite tokig för rolighets skull
det är att vara klok det.
Men klok vara och aldrig vara glad,
det är tokars lag."
:-)
Jag känner vårens första ljumma vindar! <3

Värdefulla Du!
Fantastiska Du! 
Tack för att du ville titta in här! 

Tacksam
♥️

Taggar: #värme#ljumvind#sädesärlan#budskap#skogensmystik#politik#tacksam;

Kommentera inlägget här :