Tisdagsblandning

publicerat i Allmänt;
Tisdag 23 maj 2023

(null)
"På rad" :-) Längst bak Påskliljor, längst fram Pingstliljor :-) De växer på vår "vilda äng" på gården. 

(null)
Kuriosa: jag har alltid gillat vackra bilder och har sparat på många, lite för många. Dessa skönheter kommer ur någon tidning, för många år sen. :-)

Det har regnat en skur när Balder och jag tar en promenad. Det är fuktig värme och det doftar gott av jord och hägg. Göken gol i väst. :-)
Och på hemvägen hade vi sällskap av…de första…myggen…:-(
(null)
Gröna vackra daggkåpor med sina "pärlor". :-)

 "Såsom en daggkåpa fångar en droppe regn på sitt späda blad
och låter den glida gnistrande ner till en mörk skål, - så vill jag fånga kärleken - som en droppe dagg i soluppgången vill jag bära den - blänkande djupt i mig där blodet strömmar i hjärtat."
- Elsa Grave - 
<3

(null)
Stolt står den där och lyser, mitt på grusvägen… maskrosen :-)

Nu skiner solen igen! Man ska väl inte önska sig regn, då kanske det regnar i veckor? Men ärligt talat, det behövs verkligen regn! 

(null)
Violer. Vilda. Violer till mor. Mors Dag på söndag. :-)
Dagens ord:
"För ett ensamt hjärta är vänliga ord som vårregn"

Nyss dök det plötsligt upp en jättestor geting. Den ville in men se det fick den inte. Antar att det var en drottning på jakt efter ett hem. Men hu så stor den var! 

Du tar väl hand om Dig? 
Bra! :-)

Vårregn
♥️

Taggar: #violer#daggkåpa#regn#dikt#maskros;

Kommentera inlägget här :