Livet pågår

publicerat i Allmänt;
Fredag 17 november 2023

Internationella prematuradagen
Napoleonbakelsens dag (gott!)
De prestigelösas dag
Internationella elevdagen

Livet pågår…
Posten levererar för stort paket för att få ut ur postfacket…(inte första gången). Granne med nycklar låser upp hela skåpet så att jag kan ta ut paketet. Får tid hos distriktssköterskan istället för tid hos läkare. Det brinner i ett av de gamla magasinen i här i närheten. Solen lyckas inte tränga sig igenom molnmassan men jag får se lite blå himmel ändå. Jag städar, det är ju fredag. ;-) I eftermiddag till i morgon är det dags att vara barnbarnsvakt igen. Mysigt :-)
Livet pågår…

(null)
Lite mer av solen hade jag hoppats på…Nu får jag hoppas att prognosen för morgondagen stämmer: sol! :-)

Att vara empatisk. Att vara känslosam. Är inte det något djupt sympatiskt? Något värdefullt för människans överlevnad? Nej, inte i det politiska klimatet idag, inte i riksdagen. Visa känslor? Äh, det är bara skådespeleri! För att värva röster! Typiskt kvinnor! 
Jag gråter nästan över tonläget och över hur allt blivit sen högerkrafterna tog över. Jag skäms över att Sverige har en sån svag statsminister. 
Och jag är verkligen rädd för nutid och framtid när hån och förakt blir det självklara…

Dagens ord:
"Ingen värdighet finns kvar när Magdalena Anderssons tårar hånas"
- Åsa Beckman -

"Empati är ALDRIG ovärdigt. Bara för människor med fullständigt förhärdade hjärtan är omtanken om andra människor provocerande."
- Andreas Magnusson Facebook -
Angående E B: s uttalande om att M Anderssons svar till U Kristersson var "ovärdigt"



(null)
En tidig adventdekoration. Eller visst ja, novent! Man tager vad man haver och skapar lite personlig stil. ;-)

Mer klokheter:
(null)


Sällskapsspel var det ja… inte alltid så lätt ;-)
(null)


Och plötsligt var det fredag igen. :-) Må din helg innehålla sol och glädje!

Det är "fredag" hela veckan…dvs Black Week. Alltså "rea före jul". Var och en får göra och tycka vad de vill om detta. För min del finns det så mycket annat att "gnälla om" i världen…
Men se upp för lurendrejeri! 

Empati
♥️

Taggar: #livetpågår#fredag#empati#värdighet#dekoration#mantagervadmanhaver;

Kommentera inlägget här :