Beröras

publicerat i Allmänt;
Onsdag 4 oktober 2023
Kanelbullens dag 
Djurens dag
Internationella vodkadagen    
Den helige Franciskus av Assisis dag. Eftersom han är djurens skyddshelgon firas djurens dag just idag. :-) 
(null)
Den fina andhonan skapar ringar på vattnet:-)
 

(null)
Skönhet i oktober

I söndags skrattade jag hejdlöst åt "Vilket liv" med Claes Eriksson. Vilken fantastisk person han är. Och så många skratt de bjudit på genom åren, Galenskaparna och After Shave!!!
I måndags både grät och skrattade jag åt Barncancerfondens Humorgala. Så viktig gala! 

Jag tror att vi behöver program som berör på djupet. Det som gläder och det som gör ont. Beröras. Känslor. Våga. Tillsammans. Medmänsklighet. 

Och så vill jag hylla två jättebra programledare: Renée Nyberg och Carina Berg!!! Wow! 

Och till alla som tycker att alla tv-program är dåliga, att det inte finns "något att titta på"… det finns även bra program! Sen har vi ju olika smak, olika intressen, olika mycket/lite tid…
(null)
Vild höstbukett i en favoritvas. Blommorna plockade vid havet. 

Igår var det äntligen vår tur att hjälpa min mamma med inflyttning i hennes nya lägenhet. Lite bättre blev det nog när vi tömt några kartonger, möblerat vardagsrummet och tagit med oss gamla fina stolar som gått i arv. Många kartonger kvar… De som hjälpt mamma tidigare med att flytta ut och flytta in har gjort ett jättejobb! Tacksam! :-)
Och så passade vi på att gratta vårt 10-åriga barnbarn via face-time. Vi sjöng väl hellre än bra men hon blev iallafall glad. :-)

Dagens ord:
(null)
:-)

Unna Dig en bulle idag! Själv tar jag nog en bulle, men det blir en med kardemumma för det är det jag har i frysen. :-)

Allt gott till Dig! 

Beröras
♥️







Taggar: #kanelbulle#djurensdag#inflyttning#höstbukett#bratv#beröras;

Kommentera inlägget här :