Fångad fredsduva?

publicerat i Allmänt;
Tisdag 24 oktober 2023

Som jag skrivit förr så är jag en riktig "klipp-och klistra-människa." Sen jag var liten och gjorde egna tidningar till mamma. :-) Under många år har jag nu gjort kalendrar till mamma. Numera via datorn. Tar mycket mindre tid och kraft än att klippa, skriva, klistra för hand. Men det var kul att skapa för hand och det blev väldigt uppskattat. Alla kalendrarna finns kvar och vi tittar i dem då och då, jag och mamma. 
Hittar små guldkorn. Som t ex:
(null)
<3
Och denna:
(null)
<3
Ja, vem håller fredsduvan fången? 

Jag skrev om Sidensvansarna igår. Det finns mängder av dem här nu. Försökte fånga dem på foto. Det gick sådär men ändå:
(null)
Snacka om "flockfåglar". De är så söta!  :-)
 
Man brukar tala om vårtrötthet men nog finns väl motsvarigheten på hösten? 
(null)
"Absolut, tycker Balder. Skönt att sova en stund efter att ha blivit borstad och sen en promenad på det." <3

Hoppet om ljuset. Det ljusa hoppet. Åtminstone en strimma ljus. Så fint skrivet i detta urklipp:
(null)
<3

Vi får hoppas tillsammans. Eller hur? 

Hoppet återvänder
♥️

Taggar: #hoppet#fredsduvan#urklipp#sidensvansar;

Kommentera inlägget här :