Psykisk hälsa

publicerat i Allmänt;
Tisdag 10 oktober 2023
Världsdagen för psykisk hälsa. Så viktig dag!!! Det behövs så oändligt mycket kunskap att sprida och ta till sig i detta ämne. Livsviktigt! 
(null)
Den här bilden är hemsk, jag vet men jag ritade den för att beskriva hur ångest kändes för mig, när jag var svårt sjuk. 
Ta del av all info du kan få. Våga fråga. Lyssna! Ta till dig! Ge bara råd om någon ber dig om det. 
Till den som mår dåligt: Våga berätta! Våga söka hjälp! <3

Psykisk ohälsa är ingen skam!!! 
—————————
 

Igår fick jag ett julkort! Nej, inte ett för tidigt utan ett försenat…PostNord hade bifogat en ursäkt för förseningen…läser idag att jag inte är ensam om detta i landet. PostNord vet inte orsaken men utredning pågår. ;-) Bättre sent än aldrig, eller hur? :-)

(null)
Det blåste mindre igår och idag verkar det vara stilla. Frost på taken i morse. 

Har en riktig  klassisk höstförkylning. Hostar och snörvlar, har huvudvärk och känner mig matt. Stannar i sängen.

(null)
Ut mot havet. 
(null)
In mot stan.

Underbara, kloka Stina Wollter skriver så bra idag på Instagram om hur viktigt det är att inte drunkna i hopplöshet och maktlöshet i allt det hemska som händer nu. Hon skriver bl a om hur viktigt det är att odla empati och att samla kraft för att orka vara en reflekterande människa. "En reflekterande människa som inte bidrar till mera polarisering och pajkastning." Tack Stina!
Hon skriver mycket annat bra också. Följ henne på Instagram! :-)

(null)
Ja, det är bra att ha en korg att vila huvudet på. "Balderstyle" :-)

(null)
"Skuggspel" Ljus och mörker. :-)

Dagens ord:
"Tro på att du kan bidra"
-Stina Wollter-

Ta hand om Dig! 

Kärlek
♥️


Taggar: #psykiskhälsa#viktigt#fråga#lyssna#berätta#julkort#höstförkylning;

Kommentera inlägget här :