Värme och humor

publicerat i Allmänt;
Torsdag 19 oktober 2023

Den första snön föll under kvällen och natten. 

(null)

"Genom Mälarens kärlek till havet, en blandning av sött och salt"…
De raderna är något av de vackraste jag vet. Lasse Berghagens hyllning till Stockholm. Han var en poet, han Lasse <3
(null)
Lasse har lämnat oss. 78 år gammal. Vila i frid <3  (Foto från Fb)
Och tusen tack för allt du gav oss! Dina sånger kommer att fortsätta sjungas av generation efter generation…<3 Glömmer aldrig heller din humor. :-) Programmet "Vilket liv", där du hedrades var så fyllt med värme och skratt <3
- - <3 - -

(null)
Höstfärgerna lyser ännu starkare mot den vita snön. Det är vackert. :-) 

Dagens ord:
"Den kärlek och omtanke
du förmår
ge till människor
runt omkring dig
kommer att sprida sig
i vidare och vidare cirklar
som ringar på vattnet 
vilka också
kommer att innefatta dig."
- Ur Stillsamheter"-
<3

(null)
Vintern överraskade och skapade ett delvis annorlunda landskap.

Nu skiner solen och snön smälter bort. Man får se upp (eller ner?) om det blöta väglaget fryser på i kväll…
Var varsam med Dig! 

Värme och humor
♥️
PS: jag ber om ursäkt för all reklam och alla annonser som kommer med i min blogg. Förr kunde jag betala för att slippa men nu måste jag ha det om jag överhuvudtaget ska få skriva. Sorry…

Taggar: #förstasnön#lasseberghagen#tack#ringarpåvattnet;

Kommentera inlägget här :