Skratta och le

publicerat i Allmänt;
Onsdag 11 oktober 2023

En mugg te med honung lenar så gott i halsen. Och så lite sömn på det. Läkande. :-)

(null)

Ur  vilda höstbuketten tog jag några blommor som kan torka och satte den i denna lite speciella vas. Visst blev "hon" söt. :-) Kan vasen vara 60-tal tro? Måste fråga mamma.  

Mitt upp i allt elände i nyheterna sökte jag något att skratta åt. Hittade följande på Instagram och Fb: 
(null)

På Instagram hittade jag en skattkista av "roligheter", nämligen "Schyssta stygn". En tjej som broderar på gamla dukar mm. Jag är inte ensam om att följa henne :-) Här följer utvalda citat från från hennes broderier:
"Hur många steg man bör ta per dag beror på var man ska"

"Jag fångade fel dag"

"Ibland är gräset grönare på andra sidan för att det är konstgjort"

"Jag måste vara galen om regeringen är klok"

"Den som väntar på något gott väntar alltid 15 minuter en kvart"

"Du är resultatet av fyra miljarder år av evolution. Bete dig som det!"

"Optimisten ser glaset som halvfullt, pessimisten ser det som halvtomt. Jag har glömt var jag ställde mitt glas"

"Om jorden vore platt skulle katter puttat allt över kanten vid det här laget"

:-D

Jag har skrattat gott åt dessa, hoppas att du också har blivit, i alla fall, lite road. 

(null)Min oktobertavla:-) Ommålad för ca ett år sedan. 

Allvaret: Döm inte hela Palestinska folket efter vad en terrorgrupp gör. Extremister. Våldsamma. Hjärtlösa. Men alla palestinier är INTE såna! Det vi kan läsa och höra om nu är så fruktansvärt att det inte går att ta in. Man vill inte att det ska vara sant. Det finns inga ursäkter. Men det är bra att läsa på om den gamla konflikten mellan Israel och Palestina..

Du kanske tycker att det räcker med ord nu, men du får stå ut med dessa också: 

Dagens ord:

"Framåt är en riktning, inte en hastighet"

("Ett enklare liv" Instagram)

Nu hoppas jag att Du fått Dig några skratt här i idag. Vi behöver skratt och leenden nu. 

Skratta och le

♥️

Taggar: #skratta#le#honung#läkande#allvar#ord#oktobertavla;

Kommentera inlägget här :