Höst och böcker

publicerat i Allmänt;
Måndag 2 oktober 2023

(null)

Det har ju varit stora bokmässan i Göteborg i helgen. Så nu skriver jag lite om böcker. 

(null) 
 Två speciella böcker. Den vänstra har en vän och tidigare kollega till mig skrivit. "46 texter om sorg, förtvivlan, skuld och skam. Men också glädje, hopp, mod och styrka." Karin har ett sånt mjukt flöde i sin text som gör att jag vill läsa den om och om igen. :-) Boken finns ute i handeln, t ex Bokus. 

Den högra boken köpte jag på konstutställningen jag var på för ett tag sen. Annelie Nallgard heter författaren. Det är en bok om healing. En bok att meditera till. Med vackra bilder, som författaren målat. Hur man får tag i denna bok vet jag inte men att kontakta författaren via Instagram är nog något som kan fungera. 

Jag har börjat skriva en önskelista till jul. Böcker, böcker, böcker… ;-) Så många intressanta nyutkomna böcker det finns nu! 
T ex Kartarina Wennstams "Döda kvinnor förlåter inte" och "Födelsedagen" av Sarenbrant och Bergfeldt. Carina Bergfeldt har ju också skrivit en bok om "vad 276 avrättningar lärt en fängelsepastor om livet." "En bra dag att dö" heter den. Låter väldigt intressant tycker jag. 


Dagens ord: 
"Vad glad jag är över att leva i en värld där det finns oktober."
- Anne på Grönkulla -
(null)
Från gårdagens promenad.

Idag är vädret annorlunda. Kyligare, mulet och regn. Men så är ju hösten också, inte bara solsken och sensommarvärme. 
(null)

Nymålat hår och lite kortare frisyr. Så ser jag ut idag efter besök hos frissan. :-) Känns bra.

Tack för att Du ville titta in här!
Var rädd om Dig!

Kärlek
♥️

Taggar: #höst#böcker#regn#felsida#oktober#önskeböcker#frissan;

Kommentera inlägget här :