Är jag naiv?

publicerat i Allmänt;
Söndag 15 oktober 2023

(null)
Mörkret och ljuset. Ljuset och mörkret…det ljusa hoppet som försöker bryta fram…det mörka hatet skymmer kärleken…medmänskligheten kontra egoismen. Men det är ingen tävling…det är ett val…inom dig, inom mig, inom alla… 

Jag ser på bilden av lilla Fulla, 7 år, som är den enda överlevande i sin familj. Deras hem är sönderbombat. I Gaza. Det gör så ont i mig. Alla bilder och berättelser om barnen i Gaza och Israel gör så ont. Liksom barnen i Ukraina och andra oroshärdar. Barn, oskyldiga barn…
Vad gör jag med min förtvivlan? Jag ber. Förtvivlat. Ber om någon form av under som jag egentligen inte tror på…Jag vet inte vad jag tror på… men jag ber ändå.

(null)
Begrundan… 

Dagen som är…här…sol och blåst…ljusa moln på himlen. 

(null)
Det har varit "lite" blåsigt ett tag…

(null)
Precis så…
Denna dag är en gåva…

(null)
Visst är det en gåva att kunna och ha möjlighet att njuta av naturens skiftningar <3

Så klarnar tankarna. De blir ljusare. Ett litet hopp spirar. Inom mig. Vill dela det med Dig! Hoppet är Kärleken. Det sägs att kärleken övervinner allt…att Kärleken är störst… kan man hoppas utan att tro? "Du är naiv", säger min hjärna. Okey, då är jag det! :-)

Kärlek
♥️




Taggar: #hoppet#naiv#kärleken#ljuset#mörkret#tron;

Kommentera inlägget här :