Minnen

publicerat i Allmänt;
Måndag 4 september 2023

Dagens ord:
"I hela ditt liv
har du varit på väg hit."

"Ondska är bara brist på godhet.
Likt mörker bara är brist på ljus.
Även en svart natt."

"Idén är att ge och få.
Inte att ge och ta."
- Göran Troell -

Ur boken "Det kan lika gärna gå bra" . En bok jag hittade här i husets bokhylla. En bok jag verkligen gillar! :-)
(null)
Utsikt från gamla stugan. Huset till vänster är det hus vi bor i just nu. Gården framkallar så många minnen. Från barndom och ungdomstid. Jag sitter i solen och minns. :-) Speciellt minns jag hur det kändes att komma upp hit från en dag på stranden. Eftermiddagssolen värmde fortfarande. Fötterna var  sandiga. Badlakan och badkläder hängdes på tork. När man slängde sig på sängen för en stunds vila brände solbrännan på ryggen. Och havssaltet och sanden kliade i håret. Men det kändes ändå så bra. Så friskt. :-) Till största delen är det glada minnen. Det finns några jobbiga minnen men inga sorgliga. 
(null)
Stranden. Sanden. Havet. Vågorna. Vinden. <3

Riktigt varmt idag även om solen inte tar sig igenom molnen så ofta. Utmärkt promenadväder. Vid havet fläktar det skönt. 

Tyvärr kan inte vår efterlängtade gäst komma ikväll. Hon får krya på sig. <3

Till dig som just nu har det jobbigt. Och förresten till oss alla, vi har alla svårare dagar ibland. Till oss alla delar jag Cecilia Ekhems ord:
(null)


Var rädd om Dig! 
Återhämtning är alltid en bra idé. 
Kropp och själ i balans. Så mycket det bara går. :-) 
 
Minnen
♥️

Taggar: #minnen#kropp#själ#sand#strand#vågor#hav#vind;

Kommentera inlägget här :