Lördagstankar

publicerat i Allmänt;
Lördag 30 september 2023

Tack September! Du har varit underbar. Sensommarunderbar! :-)

(null)
All denna höstprakt <3

Vi har haft nattgäster. Det var mysigt. Tidig frukost och sen blev minstingen kvar en bit av dagen hos farmor och farfar. Lek, promenad och lite gos. Kärlek <3 Tacksam. <3
Nu sitter jag och Balder på balkongen och njuter av sol och värme. 

(null)
Snäcksamling.

Jag har en sån där dag av tacksamhet. Ibland så kommer den bara över mig. Tacksamheten. Att jag får ha det så bra. Tacksamhet trots allt det svåra jag gått igenom i mitt liv, tror jag har hjälpt mig att inte bli bitter. Att inte odla hat. Det är inte samma sak som att vara "mesig" och inte ha mod till att säga ifrån. Det modet har jag. Tack och lov. :-)

(null)

Längs å och kanal är det många som står och fiskar idag. Så fint att kunna fiska i stadens vatten! 
Nu doftar det mat. Någon granne steker något till middag. Det hörs lite röster och många är de som promenerar längs med ån, med eller utan hund. :-) Jag trivs här :-) 

Jag missade fullmånen igår kväll men har sett fantastiska bilder på nätet. Verkar ha varit en alldeles speciell och magisk måne. :-) Såg du den? 

Dagens ord: 
"Lagom är ett läge
mellan för mycket
och för lite."

"Du får ge upp."

"Gör som du vill.
Om du orkar."

- Göran Troell -

Var inte rädd! 
Var rädd om Dig! 

Tacksam
♥️

Taggar: #tack#september#sensommar#minstingen#tacksam;

Kommentera inlägget här :