Hoppas få jubla

publicerat i Allmänt;
Tisdag 23 april 2024
Världsbokdagen 

Vi trotsar nordanvinden och går en sväng ner till sjön. Isen ligger kvar kring bryggan och strandkanten. Någon har lagt "skräp" på platsen där majbrasan brukar vara. Blir det någon brasa i år? Vad innebär nya eldningsförbudet? 
Vi vänder snart om och går hem. Det biter i kinderna av kylan. En granne stannar bilen och vevar ner rutan. -"Idag blir inget gjort", säger han. -"Jasså?" -" Nä, måste hålla tummarna!", säger han och visar upp en näve. -"Jamen, precis!!". Vi skrattar och hoppas! Inför kvällens viktiga match… ;-)

(null)
<3
Boken. Så viktigt att läsa. För språkförståelse. För fantasin. För fakta. Avkoppling. Kunskap. 
Stäng av allt buller och larm runtomkring och läs! Läs för dina barn och barnbarn. Om du har möjligheten förstås. Eller lyssna på en bok. Håller du med mig eller tycker du jag svamlar? 
Jag har ett flertal favoritböcker. Böcker som betytt mycket för min egen utveckling och böcker som jag till och med kan läsa om för att de är så bra. Lämnar gärna in böcker, som annars bara står och dammar igen, till second hand. Sen köper jag böcker, inte de jag lämnat in, på secondhand, läser och lämnar in dem sen så kan de sälja dem igen. :-)
(null)
Nuvarande läsning. Om örtkunniga Dora på Gotland under 1600-talet. En historisk roman. Jag gillar den. :-) Författaren har en, för mig, annorlunda berättarstil. Spännande med nytt. 

Ikväll hoppas vi av vi får jubla! Och om inte i kväll så på fredag! :-)

Må solstrålar Dig värma! 

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:
(null)

♥️

Taggar: #världsbokdagen#nordanvind#hoppasfåjubla#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :